A Ferrari megőrjítette a motoros világot: öt éven belül húsz vadonatúj modellt mutat be a nagyközönségnek!
Tóth Gabi: "Lefogytam, megteszek mindent..." - Elege lett a Megasztár válogatója alatt kapott rengeteg bántásból - fotó
A sorban az egyik legjobban várt újdonság a Ferrari első elektromos modellje, az Elettrica, amely már fejlesztés alatt áll, és új korszakot nyit a márka történetében. A Motor1 beszámolója szerint a húsz új modell között nem csupán teljesen új autók találhatóak, hanem frissített verziók is, mint például a 296-os legújabb kiadása vagy egy plug-in hibrid Purosangue. Emellett szinte biztos, hogy a közeljövőben bemutatkozik az Amalfi és az F80 kabrió változata is.
A Ferrari vezérigazgatója, Benedetto Vigna hangsúlyozta, hogy a vállalat fő célja nem a tömegtermelés, hanem a különlegesség és az exkluzivitás megőrzése.
Előnyösebb, ha sokféle modellt készítünk kis mennyiségben, mintsem kevesebb típust, de nagyobb tételben.
A kereslet valóban rendkívüli: a 2026-ra tervezett összes autó már most gazdára talált, így az új vásárlóknak 2027-ig kell türelmesen várakozniuk. A márka globálisan 90 000 aktív ügyféllel büszkélkedhet, és mindössze 2022 óta több mint 32 000 ember vált először Ferrari-tulajdonossá.
Bár a Ferrari az elektromos korszak felé halad, nem hagyja maga mögött gyökereit. A hibrid és benzinmotoros modellek továbbra is meghatározóak maradnak, különösen az ikonikus V12-es motorok, amelyek korlátozott darabszámban, de tovább élnek.
A gyártó kezdetben azt tűzte ki célul, hogy 2030-ra termékeinek 40%-a elektromos meghajtású lesz. Azonban a piaci kereslet változásai következtében ez az arány 20%-ra mérséklődött. A várható jövőbeli modellkínálat összetétele így 40% hibrid, 40% benzin, és 20% elektromos autókból fog állni.
A legnagyobb izgalom a Ferrari első elektromos autója, az Elettrica körül forog. A részletek ugyan még titkosak, de a tesztfutásokat már megkezdték, természetesen alapos álcázással. A márka egyik legfontosabb célja, hogy az elektromos Ferrari megőrizze azt az érzelmi vonzerőt és hangzást, amelyet a benzinmotoros modellek tettek világhírűvé - írja a Sun.
A Ferrari nemcsak a hagyományos sportautók világában jeleskedik, hanem az elektromos járművek fejlesztésében is. Ennek érdekében új fejlesztőközpontot hozott létre: az E-Vortex tesztpályát, amelyet mindössze négy hónap leforgása alatt építettek fel, összesen 37 000 négyzetméteren. Ez a high-tech létesítmény a neves Fiorano pálya szomszédságában helyezkedik el Maranellóban, és kifejezetten az elektromos autók finomhangolására lett tervezve, lehetővé téve a Ferrari számára, hogy a jövő mobilitásának igényeire is választ adjon.
A Ferrari ezzel ismét megerősíti, hogy a technológiai átalakulások ellenére is hű marad saját értékeihez, miközben dinamikusan halad a jövő irányába.





