A sikeres emberek mindig elkerülik ezt a viselkedést a munkahelyükön - Érdekes, milyen dolgokat hagynak figyelmen kívül.

Látványos felvételen rögzítették a TEK tegnapi budapesti akcióját, amely olyan intenzív és drámai, mintha egy háborús filmet néznénk.
Mindenki átélte már azt a pillanatot, amikor a szívverése felgyorsul, és hirtelen nem tudja, mit is mondjon vagy hogyan reagáljon. Ezek a feszélyezett pillanatok a munkahelyeken különösen gyakoriak, ahol a társas interakciók sokszor váratlan fordulatokat vehetnek.
Sokan hajlamosak arra, hogy mosollyal és nevetéssel próbálják elnyerni mások szimpátiáját, és mindent megtesznek, hogy a lehető legbarátságosabbak legyenek. Ám ez a megközelítés nem mindig a legjobb megoldás. Valójában a sikeres emberek gyakran tudatosan elkerülik a túlzott kedvességet, és ennek mögött mélyebb okok húzódnak.
Tessa West pszichológus megfigyelése szerint a helyzet az, hogy minél inkább próbálod a kedvességgel elfedni a feszültséget, annál inkább átlátnak rajtad az emberek. Az érzelmek, amelyek a nonverbális kommunikáción, például a hangszínen keresztül nyilvánulnak meg, könnyen észlelhetők, s az emberek érzékenyek ezekre a finom jelekre.
Gyakran úgy érezzük, hogy a bókokkal sikerül eltakarni a bennünket gyötörő szorongást, ám amikor ezeket mesterséges mosolyokkal fűszerezzük, az emberek könnyedén átlátnak rajtunk. A túlzottan lelkes dicséretek azt a benyomást keltik, hogy nem figyelsz igazán a másikra – és valószínű, hogy ez így is van, ha azon fáradozol, hogy kontrollálni tudd a saját érzéseidet. Idővel a másik fél bizalmatlanná válhat, hiszen konkrét, hasznos visszajelzésekre van szüksége ahhoz, hogy valóban fejlődhessen a munkájában.
A túlzó kedvesség olykor naivnak és kevésbé talpraesettnek tűnhet mások számára.
Mit válassz helyette?
Tedd fel magadnak a kérdést: Vajon azok, akik körülöttem vannak, valóban élvezik ezt a túlzottan kedves kultúrát, vagy csupán azért viselkednek így, mert mások is ezt várják el tőlük?
A társadalmi normák a viselkedés mozgatórugói, és minél gyorsabban alkalmazzák ezeket az újonnan érkezők, annál hamarabb fogják úgy érzékelni, hogy "beilleszkedtek". Ha egy újonnan érkező azt látja, hogy mindenki dicséreteket oszt egy gyenge prezentáció után, ő is ugyanezt fogja tenni.
A lényeg tehát, hogy nem csak a saját viselkedéseden kell változtatni a sikerért, és őszintébben, határozottabban állni a feladatokhoz és másokhoz, hanem érdemes kezdeményezned azt is, hogy a kollégák, a beosztottak is ezt tegyék.
A következő prezentáció előtt például megkérdezheted az emberektől: "Mit szólnátok hozzá, ha mindannyian leírnánk három konkrét dolgot, amin tudnátok javítani, és három konkrét dolgot, amit mindenképpen meg kell tartanotok a prezentáció végén?".
Kiváló ötlet, ha a visszajelzésedet konkrét, viselkedésorientált megközelítéssel gazdagítod. Amennyire csak lehet, érdemes részletezni a problémát – például, ha egy prezentáció túl sok szakmai kifejezést használt, ahelyett, hogy csupán annyit mondanál, hogy „nem volt érdekes” –, annál értékesebb és építő jellegű lesz a visszajelzésed.