Air India-katasztrófa: Miért állhat le egyszerre két tökéletesen működő hajtómű? Az Air India gépének tragikus balesete felveti a kérdést, hogyan történhet meg, hogy két hibátlan hajtómű egyszerre leáll. A légiközlekedés biztonsága szempontjából kulcsfon


Szakírónk elemzése az Air India katasztrófájáról készült első vizsgálati jelentésről.

Péntek éjszaka közzétették az előzetes vizsgálati jelentést az Air India Ahmedabad-London Gatwick járatának katasztrófájáról. A légi közlekedés szakértői számára azonban ez a dokumentum sokkal több kérdést vet fel, mint amennyit eddig megfogalmaztak. Ugyanakkor a jelentés válaszokat kínál egy kulcsfontosságú, az iparág szempontjából létfontosságú kérdésre: vajon a repülőgép megfelelően működött-e a baleset idején? Vagyis, bízhatnak-e a légitársaságok és az utasok a Boeing 787 Dreamliner megbízhatóságában?

Az elsődleges jelentés nem a balesetet követő harminc napon belül végzett mélyreható vizsgálata a 260 áldozatot követelő tragédia lehetséges okainak. Ez a dokumentum a fedélzeti adatrögzítő és a pilóták beszélgetését rögzítő másik "fekete doboz" adatait elemzi, tényekre alapozva, és logikus sorrendbe állítja az alapvető információkat. Normál körülmények között ez az irat balesetvizsgálók, pilóták és mérnökök számára nyújt iránymutatást, azonban jelen esetben közelebb visz a baleset mögött húzódó alapvető okok megértéséhez, és választ keres a légi közlekedést a tragédia óta foglalkoztató kérdésre: vajon a Boeing Dreamliner hajtóműveinek fatális meghibásodása állt a katasztrófa hátterében?

A nem felelet megnyugvást ad a típust üzemeltető több mint 80 légitársaság számára, mert így nem kérdőjeleződött meg a típus biztonsága. (Ebből ugyanis tizennégy év alatt egyetlen darab sem zuhant le máig.)

Related posts