Antonelli két Verstappen-rekordot is megdöntött, míg Russell úgy véli, hogy a következő héttől új erőviszonyok alakulnak ki a versenyeken.


A Mercedes pilótái nem tudtak jelentős előrelépést elérni a rajtpozíciójukhoz képest a Japán Nagydíjon. George Russell véleménye szerint a Pirelli által választott gumikeverékek megnehezítették a verseny során kialakuló izgalmas összecsapásokat.

Russell és Antonelli a harmadik sorból indultak a futamon, és a két Mercedes a kockás zászlót a 5. és 6. helyen látta meg. A mezőnyben a csaták láthatóan elmaradtak, hiszen az első tíz között csupán Lewis Hamilton és Isack Hadjar váltott helyet. Bár az autók között nem alakultak ki jelentős különbségek, Russell folyamatosan 1-2 másodperces távolságot tartott Charles Leclerc Ferrarija mögött, de az előzés rendkívül nehézkesnek bizonyult.

A Mercedes brit versenyzője úgy véli, hogy a Pirelli három legkeményebb gumikeveréke helyett lágyabb opciókat kellett volna biztosítani a hétvégére. Az alacsony hőmérséklet és az újraaszfaltozott pálya következtében ugyanis a gumikopás mértéke jelentősen alacsonyabb volt a megszokottaknál.

"A kemény gumikkal szinte a végtelenségig haladhattunk volna, és végig maximális erőbedobással nyomtuk, de sajnos nem volt alkalmunk előzni. Az első három versenyző tempójához nem igazán tudtam felzárkózni, de Charles sebességét sikerült tartanom, mégis nem tudtam elhagyni őt" - osztotta meg a Sky Sportsnak Russell, aki a szezont két dobogós helyezéssel indította.

"Az utóbbi években nem tudtam mindig kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani, és idén célul tűztem ki, hogy megszüntetem ezeket a hullámzásokat. Ennek tükrében elégedett vagyok a szezonkezdetünkkel; az első két versenyen úgy érzem, jobbat nem is érhettem volna el. A mai verseny során viszont úgy gondolom, hogy a negyedik hely is benne volt a pakliban, végül azonban az ötödik pozíciót sikerült megszereznem."

A Mercedes továbbra is a második helyen áll a konstruktőri tabellán, hátránya 36 pont a McLaren mögött, de a háromszoros futamgyőztes brit szerint nincs realitása annak, hogy az első helyért harcoljanak jelenleg - a két csapat közötti teljesítménybeli különbség pedig szerinte a jövő héttel kezdődő sivatagi kiruccanással csak tovább fog nőni.

"Úgy hiszem, a McLaren legjobb formáját még nem láttuk. Három hűvös versenyünk volt eddig, most is kabát van rajtunk. De amikor majd megérkezünk Bahrein és Szaúd-Arábia 35 fokába, akkor fogjuk csak igazán látni őket tündökölni. Ezzel szemben mi mindig inkább a hűvösebb körülmények között voltunk igazán erősek, szóval igyekszek a földön maradni" - fogalmazott.

Antonelli a hatodik helyen zárt, noha kissé eltérő taktikával kísérletezett, ugyanis az élmezőny többi, közepes keverékeken rajtoló tagjához képest jóval későbbre halasztotta kerékcseréjét. Ennek köszönhetően 10 kört is az élen töltött, ám a helyezést tekintve nem járt számára előnnyel ez a taktika. Arra viszont elég volt, hogy mindössze harmadik F1-es versenyén megfussa a leggyorsabb kört. A 18 éves olasznak ez volt az utolsó lehetősége, hogy elvegye a legfiatalabb dobogós vagy futamgyőztes rekordját Max Verstappentől, és bár ez nem sikerült, a futamot vezető és a leggyorsabb kört futó pilóták fiatalsági listáján letaszította az első helyről az élmezőnybe 2016-ban betörő hollandot.

"Eléggé meglepett, hogy megfutottam a leggyorsabb kört, de az igazán fontosnak azt tartom, hogy milyen érzéseket kaptam ma az autótól - adott érett nyilatkozatot Antonelli. - Nagyon jól éreztem magam, képes voltam a határok feszegetésére és egy kicsit játszadozni az autóval. De nem tagadom, fizikálisan elég nehéz verseny volt, mert a végén már nem kellett spórolnunk a gumikkal, végig a határon autóztunk. Az új aszfalt miatt a gumikopás is feleakkora volt, mint szokott, az első szektorban szinte végig padlógázon mehettünk."

Related posts