A Magyar Nagydíj izgalmas csatát hozott a csapattársak között, hiszen az üldöző végre diadalmaskodott a Hungaroringen.

A mogyoródi versenyhétvége zárónapja reggel esős időben indult, de ahogy közeledett a Forma-1-es futam 15:00-s rajtja, egyre inkább úgy tűnt, hogy a mezőny száraz pályán állhat rajthoz. A 40. Magyar Nagydíj paddockja egész délelőtt vibráló élettel telt meg, ahol olyan neves VIP-vendégeket láthattunk, mint Axl Rose, a Guns N' Roses legendás énekese, vagy Bernie Ecclestone, a Forma-1 korábbi irányítója. A versenyt megelőző szórakoztatás során magyar néptánc és cigányzene színesítette a programot, ráadásul a start előtti órákban a pilóták is feltűntek a garázsok környékén, hogy a rajtrács felé igyekezzenek. Jacques Villeneuve, a korábbi világbajnok, lapunknak nyilatkozva kifejezte elismerését a megújult Hungaroring és Budapest iránt, és izgatottan várta, hogy az időjárás milyen hatással lesz a verseny kimenetelére.
A rajt pillanatában a Hungaroring környékén borongós, enyhén fújó széllel teli időjárás uralkodott, de a leglényegesebb az volt, hogy az aszfalt száraz maradt. Ennek megfelelően a versenyzők mindannyian a száraz pályára tervezett gumikkal vágtak neki a futamnak, a mezőny többsége pedig a közepes keveréket preferálta.
A rajtot követően a szombati időmérő győztese, Charles Leclerc a Ferrarival megőrizte dominanciáját, és továbbra is az élen állt. Mögötte a világbajnoki éllovas McLaren-pilóta, Oscar Piastri tartotta a második helyét, míg Lando Norris, a csapat másik versenyzője, sajnálatos módon visszaesett az ötödik pozícióba. George Russell, a Mercedes versenyzője és Fernando Alonso, az Aston Martin spanyol pilótája is megelőzte őt. Leclerc már az 5. körben jelentős előnyre tett szert, több mint két másodperccel vezetve a mezőnytől.
A verseny menetében a következő körökben sem történt lényeges változás, de Lewis Norris számára kulcsfontosságú pillanat volt, amikor sikerült megelőznie Fernando Alonsót. A 10. kör után Leclerc előnye fokozatosan stabilizálódott, és jellemzően 2.6 másodpercre nőtt Oscar Piastri előtt. Max Verstappen, a címvédő, meglepően a nyolcadik helyen haladt, amikor a 18. körben végrehajtotta a kerékcseréjét. Az ezt követő körben Piastri is kiállt, majd Leclerc is, aki az élen haladt, és Russell is a második helyről váltott gumit. A kerékcserék után Norris, aki a riválisokkal ellentétben pályán maradt, átvette a vezetést, míg Leclerc és Piastri között a távolság két másodpercre csökkent.
Az elrontott rajtja után egyébként ez tűnt az egyetlen esélyének arra, hogy megelőzze ellenfeleit. Norris végül a 32. körben váltott közepesről kemény gumira, ezt követően a negyedik helyre állt vissza. Leclerc visszavette a vezetést, 1.432 másodperccel megelőzve Piastrit, és 8.531-gyel Russellt. Pontosan a táv felénél Norris futotta meg a verseny addigi leggyorsabb körét, jelezvén: nem tett le a győzelemről.