Donald Trump ma bejelentette, hogy enyhítéseket vezet be az autóipari vámok terén.

A Trump-kormányzat intézkedéseket hoz az autóipari vámok következményeinek mérséklésére, különböző kedvezmények formájában támogatva a belföldi gyártókat és beszállítókat - nyilatkozta Howard Lutnick kereskedelmi miniszter.
Donald Trump elnök kormánya kedden bejelentette, hogy intézkedéseket hoz az autóipari vámok kedvezőtlen hatásainak mérséklésére. A javasolt intézkedések között szerepel a külföldi alkatrészekre kivetett vámok csökkentése a hazai gyártású járművek esetében, valamint a külföldön gyártott autókra vonatkozó vámok halmozódásának megakadályozása más vámtételekkel.
Trump elnök kiemelkedő együttműködést alakít ki a hazai autóipar szereplőivel és tehetséges amerikai munkavállalóinkkal.
- nyilatkozta Howard Lutnick, a kereskedelmi tárca vezetője, a Fehér Ház által közzétett nyilatkozat alapján.
Ez a megállapodás az elnök kereskedelempolitikájának jelentős győzelme, amely jutalmazza a hazai gyártást végző vállalatokat, miközben lehetőséget biztosít azoknak a gyártóknak, akik elkötelezték magukat az amerikai befektetések és a hazai gyártás bővítése mellett.
A Wall Street Journal értesülései alapján a lépés azt jelzi,
A vámot teljesítő autógyártók számára kedvező intézkedés, hogy mentesülnek más, például acél- és alumíniumvámok megfizetésétől. Emellett lehetőséget kapnak arra is, hogy visszatérítést igényeljenek a korábban már befizetett ilyen típusú vámok után.
Egy fehér házi tisztviselő megerősítette az értesüléseket, és hozzátette, hogy a hivatalos bejelentés kedden várható.
Az autóipari vámok hatásainak mérséklése újabb bizonyítéka annak, hogy a Trump-adminisztráció hajlandóságot mutat a vámokkal kapcsolatos politikai irányvonalak módosítására. Ezek a vámok eddig jelentős zűrzavart okoztak a pénzügyi piacokon, növelték a bizonytalanságot a cégek körében, és fokozott aggodalmat keltettek a gazdasági lassulás lehetősége miatt.
Az autógyártók hétfőn közölték, hogy Trump várhatóan bejelent egy vámcsökkentést az autóipar számára, mielőtt Michiganbe utazik. Ez a terület a híres Detroit Three autógyártók székhelye, valamint több mint 1000 fontos autóipari beszállító otthona is.
Mary Barra, a General Motors vezérigazgatója, valamint Jim Farley, a Ford vezérigazgatója, lelkesen üdvözölték a tervezett módosításokat.
Úgy véljük, az elnök vezetése segít egyenlő versenyfeltételeket teremteni olyan vállalatok számára, mint a GM, és lehetővé teszi számunkra, hogy még többet fektessünk be az amerikai gazdaságba
- mondta Barra. Farley szerint a változtatások segítenek enyhíteni a vámok hatását az autógyártókra, beszállítókra és fogyasztókra.
A múlt héten az Egyesült Államok autóipari szövetségeinek koalíciója felszólította Trumpot, hogy tartózkodjon az importált autóalkatrészekre kivetendő 25%-os vám bevezetésétől. Figyelmeztettek, hogy ez a lépés drámaian visszavetné a járműeladásokat és jelentős áremelkedéseket okozna. Trump korábban jelezte, hogy legkésőbb május 3-ig tervezi a vám bevezetését.
Az autóalkatrészekre kivetett vámok zűrzavart okoznak a globális autóipari ellátási láncban, dominóhatást generálva, ami végső soron a fogyasztók számára magasabb autóárakat eredményez. Ez a helyzet nem csupán a kereskedők eladásait csökkenti, hanem a járművek karbantartását és javítását is drágábbá és kiszámíthatatlanabbá teszi.
- fogalmazták meg az iparági csoportok a levelükben.
A GM, Toyota, Volkswagen, Hyundai és más autógyártók képviselői levelükben figyelmeztettek arra, hogy a legtöbb autóipari beszállító nincs felkészülve egy hirtelen, vámok által kiváltott sokkra. Jelenleg sokan már most is komoly nehézségekkel küzdenek: termelésük leállása, elbocsátások és a csőd fenyegetése sújtja őket. A csoport hangsúlyozta, hogy egyetlen beszállító kudarcának következménye elegendő ahhoz, hogy megakadályozza egy autógyártó működését.