Kavarognak a kínai márkák a fejedben? Ne aggódj, itt vagyunk, hogy eligibilizáljunk a választásodban! -- Totalcar

Az utóbbi időben rengeteg kínai autógyártó próbál szerencsét az európai piacon, ráadásul némelyik az árazása és a minősége miatt kimondottan félelmetes lehet az itteni gyártóknak. Magyarországon se meglepő látvány például egy BYD, egy Omoda vagy egy Jaecoo, kezdenek az utcakép részeivé válni a kínai autók.
Sokan tisztában vannak azzal, hogy az Európában is népszerű kínai autómárkák mellett még számos másik létezik, ám az már meglepőbb lehet, hogy valójában mennyi márka található a piacon. Felipe Munoz egy figyelemfelkeltő grafikát osztott meg Instagram-oldalán, amely világosan bemutatja, hogy mely kínai autógyártók tartoznak ugyanahhoz a cégcsoporthoz, és melyek működnek önállóan. Az ábra rendkívül informatív, és jól szemlélteti a kínai autóipar sokszínűségét.
Az jól látható, hogy több nagy csoportra oszlik a kínai autóipar, és az is kiderül, hogy az ismert márkákon túl milyen sok másik is létezik Kínában. Ez európai szemmel furcsának tűnhet, azonban Kínában sokkal kevésbé márkahűek a vásárlók. Utóbbi az egyik oka, hogy Kínában kevés a típus és sok a márka, míg Európában ennek a fordítottja igaz.
A kínai autógyártás színpadán négy meghatározó cégcsoport dominál: a BYD, a Geely, a Chery és a Changan, amelyek együtt a teljes iparág 56%-át képviselik. Ezek a nagy márkák számos kisebb népszerű néven is büszkélkedhetnek: a Geely portfóliójába tartozik például a Volvo, a Polestar, a Lotus és a Smart. Emellett a Geely-hez kapcsolódik a Farizon, a Zeekr és a Lynk & Co is, azonban akadnak olyan érdekes márkák is, amelyek itthon kevésbé ismertek, mint például a Radar, a Geome, a Jidu vagy a Belgee.
A képen színkódokkal jelölik, hogy mely márkák tartoznak külföldi, de már kínai kézben lévő cégekhez, és melyek vegyesvállalatok. Összesen 109 különböző gyártó látható az ábrán. Munoz egy piramisdiagramot is megosztott, amely a márkák pozícióját és rangsorát szemlélteti. Érdemes megjegyezni, hogy ezek a gyártók jelentős piaci részesedéssel bírnak, ami még inkább kiemeli a jelenlegi ipari helyzetet.