Európába is megérkeznek a sofőr nélküli taxik, azonban a londoni taxisok véleménye szerint ezek inkább vidámparkok attrakcióihoz illenek, mintsem a városi közlekedéshez.


Az biztos, hogy nehezebb dolguk lesz, mint az USA vonalzóval rajzolt nagyvárosaiban.

A Google anyavállalatához, az Alphabethez tartozó Waymo a Moove partnerségével 2026-ban elindítja első európai szolgáltatását Londonban - írja az Electrive. Az amerikai cég eddig olyan nagyvárosokban működtetett önvezető taxiflotta-rendszert, mint San Francisco, Los Angeles vagy Phoenix, most pedig a brit fővárosban teszteli a technológiát. Az utasok a Waymo alkalmazásban hívhatják majd az I-PACE modellekre épített önvezető autókat, amelyeket a Jaguar Land Rover biztosít.

A bevezetés egy kísérleti programmal indul, amelyhez a Waymo londoni és oxfordi mérnöki központjai is támogatást nyújtanak. A brit közlekedés sajátosságaira kell felkészíteniük a járműveket. Nem lesz egyszerű feladat: a szűk utcák, a zsúfolt kereszteződések és a buszokkal, taxikkal, kerékpárosokkal teli úthálózat jóval összetettebb, mint az amerikai nagyvárosok rácsszerű rendszere. A statisztikák alapvetően biztatóak, ugyanis a Waymo eddig több mint 100 millió önvezető mérföldet tett meg, és kevesebb hibával, mint az emberi sofőrök.

A londoni fekete taxik évszázados hagyományát máris féltik a technológiai újítástól. A taxisok szövetségének főtitkára, Steve McNamara élesen kritizálta a szolgáltatást, "vidámparki trükknek" nevezve az önvezető autókat, amelyek szerinte gyakran megzavarodnak és fennakadást okoznak. A Waymo viszont azt hangsúlyozza, hogy fokozatosan kívánja bevezetni járműveit, és célja, hogy a brit közlekedés számára hosszú távon biztonságosabb és fenntarthatóbb alternatívát kínáljon.

Related posts