Ezért Norrisék nem kísérleteztek az elévágással - F1VILÁG.HU

Bár sokan azt gondolták, hogy Lando Norris remek lehetőséget kapott arra, hogy megkísérelje megelőzni Max Verstappent a Japán Nagydíjon, a McLaren végül úgy határozott, hogy nem él ezzel a taktikával. Andrea Stella csapatfőnök a versenyt követően részletesen kifejtette, miért választották ezt a megoldást.
A verseny elején Verstappen az élről rajtolva vezette a mezőnyt, míg Norris szorosan követte, egy másodpercen belül maradva a holland mögött - ami általában ideális szituáció az elévágásra. Norris egy trükkös bokszba hívást is kapott, a McLaren megpróbálta a bokszba csalni Verstappent, mielőtt végül ő és a címvédő pilóta is a 21. körben álltak ki kerékcserére. Norris a kijáraton még a fűre is kényszerült, amikor megpróbálta megelőzni a hollandot, ám végül kénytelen volt besorolni.
A kerékcseréket követően Norris továbbra is két másodpercen belül követte Verstappent, de a DRS-t sosem tudta használni, így meg kellett elégednie a második hellyel. A dobogó legalsó fokára Oscar Piastri állhatott fel, ezzel McLaren dupla dobogós eredményt ünnepelhetett.
Norris és Verstappen azonos stratégián haladt - közepes keverékről váltottak keményre -, így többen megkérdőjelezték, miért nem próbálkozott a McLaren egy alternatív megközelítéssel. Andrea Stella azonban türelmes és megfontolt hozzáállással indokolta a történteket.
"Megpróbálhattuk volna, de az nem egyértelmű, hogy működött is volna" - nyilatkozta a a McLaren csapatfőnöke. "Ha Lando kiáll, nem tudtuk volna Oscar kerékcseréjét is végrehajtani, ő várni kényszerült volna, ami gondot jelentett volna az időközben kiálló versenyzőkkel - főként Russell-lel - szemben."
Stella véleménye szerint a stratégiára való áttérés a verseny során jelentős kockázatot rejtett magában.
Ne felejtsük el, hogy ha elveszíted a pozíciódat a pályán, akkor kockáztatod, hogy a biztonsági autó fázis alatt hátrébb kerülsz. Például, ha Lando hasonló helyzetbe kerül, ő is elveszítheti a helyezését. Utólag, amikor már nem volt biztonsági autó, úgy tűnhet, hogy talán érdemes lett volna megpróbálni az elévágást, de ez komoly kockázattal járt volna. Ha egy Ferrarival vagy Mercedesszel szemben veszítünk pozíciót, azt már nem igazán tudjuk visszaszerezni – ma pedig nem volt reális esélyünk a fölényes előzésre.