Bár a kormány erőfeszítéseket tesz, a bolti forgalom szinte alig változik.

Április és május között a magyar üzletek forgalma még tovább csökkent, és az előző évhez viszonyítva is csupán elenyésző mértékű növekedést tapasztaltunk.
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint a magyar kiskereskedelmi forgalom idén májusban 2,1%-kal meghaladta az előző év májusi szintet. Érdemes azonban megjegyezni, hogy az április és május közötti időszakban 1,3%-os csökkenést tapasztaltunk, ami részben a húsvét ünnepének kedvező hatásának eltűnésével magyarázható, hiszen áprilisban jelentős vásárlási hullámot generált a tavaszi ünnep.
A magyar gazdaság számára a visszafogott növekedés nem éppen kedvező jel, hiszen a kormány abban reménykedik, hogy a lakossági fogyasztás lesz az a motor, ami beindítja a gazdaságot, különösen, miután az ipari szektor és a vállalati beruházások teljesítménye elmarad az elvárásoktól. Jelenleg a vállalatok teljesítménye gyengélkedik, így a lakossági vásárlás növelése marad a megoldás, de a most tapasztalt növekedés nem elegendő, hogy tartós fellendülést hozzon. További impulzusokra és aktívabb fogyasztói magatartásra van szükség ahhoz, hogy a gazdaság valóban fellendüljön.
Az élelmiszer jellegű vegyes üzletek - a kicsit bonyolult név az összes magyar bolt nagyjából háromnegyedét takarja, az összes olyan üzletet, ahol ételt is lehet kapni - éves szinten 2,1 százalékos forgalomnövekedést mutattak, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzletek 4 százalékos csökkenést.
A nem ételt árusító boltokban 4 százalékos növekedést mért a KSH. Ezen belül az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 9,1 százalékkal nőtt a forgalom, a bútorokat és műszaki cikkeket árulókban 7,2, az illatszerüzletekben 3,6, a ruhaboltokban 1, a könyvesboltokban és számítástechnikai üzletekben pedig mindössze 0,4 százalékkal. A használtcikküzletek forgalma 2,5 százalékkal csökkent.
A benzinkutak látogatottsága egy év alatt 1,1 százalékkal csökkent.
Az év első öt hónapjában a bolti forgalom 3,1%-kal emelkedett a tavalyi év hasonló időszakához képest. A nem élelmiszert forgalmazó boltokban a növekedés még jelentősebb, 4,6%-os, míg az élelmiszer-kereskedelem területén 2,7%-os, a benzinkutakon pedig 0,7%-os bővülést tapasztaltunk.