Újra aktiválta magát a JLR, miközben az európai járműipar a 2035-ös célkitűzéseket vitatja - nézzük meg, mi történt a 41. héten!

Ahogy azt már sokan tudják, a Jaguar Land Rover számára a szeptember eleji kibertámadás szinte katasztrofális következményekkel járt. A támadás következtében a termelés hosszú hetekre leállt, és a cég hatalmas anyagi veszteségeket könyvelhetett el. A 41. héten azonban a JLR végre bejelentette, hogy fokozatosan újraindítja működését, emellett egy új, rövid távú finanszírozási programot is elindít, amely előfinanszírozással támogatja a beszállítók pénzügyi stabilitását.
Az újraindulás folyamata nyilvánvalóan lépésről lépésre zajlik, nem egyik pillanatról a másikra. Éppen ezért, a támadás következményei még hosszú hetekig érezhetőek lesznek.
Egyre szélesebb körben hallatják a hangjukat azok, akik ellenzik az Európai Unió azon javaslatát, mely szerint 2035-től tiltanák a belső égésű motorral működő új autók forgalomba helyezését. A héten Friedrich Merz német kancellár is a technológiai rugalmasság fontosságát hangsúlyozta, és sikerült meggyőznie a koalíciós kormányt is erről a megközelítésről.
Egy újabb szabályozási változtatás történt: az Európai Parlament beleegyezett abba, hogy meghosszabbítja azt a határidőt, amely lehetővé teszi a tagállamok számára, hogy teljesen mentesítsék a zéró kibocsátású teherautókat és buszokat az úthasználati díjak alól. Ezt a lépést az ACEA is pozitívan fogadta.
A héten két gyártó is olyan tisztán elektromos modellt mutatott be, ami a szélesebb tömegek számára is elérhetővé teszi az elektromobilitást. A Dacia koncepciója egy hatmilliós elektromos miniautó, ami a városi környezetben használható ki a legjobban. A Renault román leányvállalata azonban csak megfelelő szabályozás esetén dobná piacra az autót.
A Suzuki Japánban fogja élőben is megmutatni legújabb tanulmányautóját, egy kei cart. A modell jellegéből adódóan várhatóan csak Japánban kerül forgalomba, pedig igény Európában is lenne rá.
Az új modellek bemutatkozása mellett két érdekesebb modell kivezetését is megerősítette a gyártó. Egyrészt leköszön a formabontó, szerethető vagy éppen utálható, de semmiképpen sem unható Kia Soul, másrészt egy ikonikus kombival is kevesebb lesz.
A Volvo már lezárta a V90 gyártási ciklusát, és a V60-nak sem várható új generációja, viszont a kisebbik kombi egy ideig még elérhető lesz a piacon. Az utolsó V90-es példány pedig a Volvo múzeumának büszkesége lett.