Késési biztosítás: Június hónapban összesen 3181 vonat érkezett késéssel, legalább 20 percet meghaladóan. A vonatok pontos érkezése kiemelten fontos, és a késési biztosítás lehetőséget ad arra, hogy az utasok védelmet élvezzenek az ilyen helyzetekben.

A MÁV-csoport július 16-án tette közzé az első teljes hónapra vonatkozó statisztikáját a 2025. júniusi késési biztosításról és kártérítésekről. Az adatok szerint a vonatok esetében a késések aránya 3,37 százalék volt, míg a Volán-járatoknál ez az érték 0,39 százalékot, a HÉV-eknél pedig csupán 0,05 százalékot tett ki. A késések következtében összesen 114,3 millió forint kártérítést folyósított a MÁV a utasoknak. Még aznap részletesebb információkat kérdeztünk a társaságtól, de a válaszokra augusztus elsejéig kellett várnunk, és így is maradtak megválaszolatlan kérdések.
A MÁV-csoport június 1-jétől új, innovatív késési biztosítást indított el. A tájékoztatásuk szerint, ha egy vonat késése eléri a 20 percet, vagy azt meghaladja, az utasok a jegyár felének visszatérítésére jogosultak. Az új intézkedés az objektív felelősség elvén nyugszik, ami azt jelenti, hogy az utasoknak nem kell semmiféle igazolást vagy bizonyítékot bemutatniuk. A kompenzációt akkor is megkapják, ha a késés oka nem a MÁV hibájából ered. Ezért a késési biztosítás minden utast megillet, függetlenül attól, mi okozta a 20 percet meghaladó késést. Részletes információkat adtunk arról, hogyan zajlik a kártérítési folyamat a jegyek, napijegyek és bérletek esetében, legyen szó online vagy offline igénylésről. Emellett már elkészült az első hónap összesített értékelése is.
Június hónapban a vonatjáratok pontossága figyelemre méltóan alakult: a 94 441 közlekedő vonatból 80,73%-uk, azaz 76 214 járat érkezett időben, ami azt jelenti, hogy ezek a vonatok kevesebb mint 6 perc késést mutattak. Ezzel szemben 3181 vonat, ami a járatok 3,37%-át teszi ki, 20 percnél hosszabb késéssel futott be. Továbbá, 266 vonat esetében a késés egy óránál, de két óránál kevesebb volt, míg 42 járatnál a késés meghaladta a két órát.
A Volán buszainál azokat tekintik pontosaknak, amelyek 10 percnél kevesebbet késnek - az összesen 988 673 járat 97,18 százaléka tartozott ebbe a kategóriába. Ez azt jelenti, hogy 3845 busz késett 20 percnél többet, és a regionális járatok pontosabbak voltak (98,38 százalék), mint az agglomerációs járatok, amelyeknek csak a 81,18 százaléka fért be a 10 perces késés alá. A HÉV-ek voltak a legpontosabbak (itt a kevesebb mint 6 perces késés számít még pontosnak): a járatok 99,42 százaléka. Közülük csak 13 járat késett 20 percnél többet júniusban.
Ahogy korábban említettük, a késési biztosításra összesen 114,3 millió forintot fordítottak. Most pedig lássuk a részleteket!