Lando Norris diadalmaskodott a Magyar Nagydíjon, miközben az időmérőn még győztes Leclerc dühkitörését okozta a csapatának.

A világbajnoki pontversenyben második brit versenyzőnek ez volt pályafutása kilencedik, 2025-ben az ötödik futamgyőzelme.
A Forma-1-es világkupa pontversenyének második helyezettje, a McLaren brit versenyzője, Lando Norris, vasárnap Mogyoródon diadalmaskodott a 40. Magyar Nagydíjon. A 25 éves tehetség ezzel pályafutása során a kilencedik, míg 2025-ben az ötödik győzelmét ünnepelhette. A sikerével sikerült kilenc pontra csökkentenie a lemaradását az összetett éllovasával, csapattársával, az ausztrál Oscar Piastrival szemben, aki a Hungaroringen a második helyen zárta a versenyt.
A rajtnál Leclerc fantasztikusan teljesítette a startot, és gond nélkül, az élen fordult be az első kanyarba. A McLaren-páros küzdelme közben Norris nem járt túl jól, hiszen a mögötte érkező Russell és Fernando Alonso (Aston Martin) is megelőzte őt, miután a Piastri elleni harc során nem tudott kedvező pozíciót kialakítani. Néhány kör elteltével azonban Norris visszaszerezte a lendületét, és sikeresen lehagyta Alonsót. Az ötödik kör végére tehát a következő sorrend alakult ki az élen: Leclerc, Piastri, Russell, Norris és Alonso. Eközben a címvédő Max Verstappen, aki a nyolcadik helyről indult, egy pozíciót nyert, és a Red Bull-lal Gabriel Bortoleto (Sauber) mögött a hetedik helyen haladt.
Hosszú ideig stagnált a helyzet az élen, azonban a 18. kör végén Piastri a boxba hajtott, hogy friss gumikat kérjen. Ezt követően a Ferrari azonnali lépésre szánta el magát: Leclerc autóján a 19. körben új abroncsokat cseréltek. Ezzel egy időben Russell is a Mercedes garázsába látogatott, hogy ő is felfrissítse a gumikat.
Norris a csapatrádión keresztül egyeztetve úgy határozott, hogy egy boxkiállásos taktikát választ, így a pályán maradva irányította a versenyt. Mögötte Leclerc, Piastri és Russell sorakoztak. Miközben Norris a mérnökével tárgyalt arról, hogy mikor lenne a legjobb időpont a kerékcsere elvégzésére, Leclerc jelezte a Ferrarinak: ha így folytatódik, akkor könnyen elveszíthetik a versenyt.
Norris végül a 31. kör végén friss gumikat kapott a McLaren szerelőitől, ami lehetővé tette, hogy Leclerc visszavegye a vezetést. A Ferrari monacói versenyzője körülbelül 1.5 másodperces előnnyel haladt Piastri előtt, míg Russell hátránya Leclerc-rel szemben közel 10 másodpercre rúgott. A negyedik helyen Norris, az ötödiken pedig Alonso haladt, mögöttük Bortoleto, Liam Lawson (RB) és Verstappen következtek a sorban.
Leclerc a 40. kör végén végrehajtotta második kerékcseréjét, majd három körrel később Russell is a boxba hajtott. A 45. körben pedig Piastri is friss abroncsokat kapott az autójára.
A vezetést Norris vette át, aki egy kerékcsere után került az élre, mögötte pedig Leclerc, Piastri és Russell helyezkedtek el. Azonban a helyzet nem maradt sokáig változatlan, mivel Leclerc jelentős lassulása miatt Piastri könnyedén utolérte őt, és szembetűnően gördülékenyen megelőzte.
A Ferrari monacói pilótája a rádión éles kritikát fogalmazott meg a csapata felé, kifejezve, hogy az autója irányítása számára lehetetlenné vált. Úgy véli, hogy a stábja nem tartotta szem előtt az ő javaslatait, pedig ha figyelembe vették volna a verseny előtt megvitatott problémákat, más módon tudta volna kezelni a helyzetet.
A győzelemre innentől kizárólag a két McLaren-pilóta számára maradt lehetőség: Piastri viszonylag gyorsan közelített az élen haladó Norrishoz, aki nemcsak a lekörözöttekkel vívott harcot, hanem a tempója is elmaradt csapattársáétól. Eközben Russell második próbálkozására sikerült megelőznie a frusztrációja miatt talán túlzottan agresszívan védekező Leclerc-t, ezzel megszerezve a harmadik helyet.
A verseny hajrájában Piastri igyekezett felzárkózni, és egy pillanatra majdnem összeütközött az élen haladó csapattársával, de végül nem tudta megelőzni Norrist. A brit pilóta pályafutásának ez volt az első győzelme Magyarországon, míg a McLaren csapata számára ez a 200. diadalát jelentette az F1 történetében.
A Red Bullnál 200. futamát teljesítő Verstappen végül kilencedik lett, míg a karrierje 370. versenyén induló Hamilton a 12. pozícióban fejezte be a viadalt a másik Ferrarival.
A világbajnokság izgalma a nyári szünet után augusztus utolsó hétvégéjén újra életre kel, méghozzá a festői Zandvoortban, Hollandiában.