A 25. héten fontos események zajlottak az autóipar világában, hiszen lemondott a Renault vezetője, aki úgy döntött, hogy elhagyja a céget és az autóipart is. Ez a lépés jelentős változásokat hozhat a vállalat jövőjében és a szektor egészében.


Friss események az európai járműiparban: Vezetőváltás zajlik a Renault háza táján, míg az Audi és a BMW stratégiai újratervezésbe kezdett. A Continental sajnálatos módon gyárbezárásra kényszerül, míg a magyar buszok hazai és nemzetközi színtéren is sikerrel szerepelnek. Az iparág szereplői egyaránt próbálnak reagálni a gazdasági, technológiai és geopolitikai kihívásokra. Összegyűjtöttük a legfrissebb híreket a járműiparból, a kiemelt témákra kattintva részletesebben is megismerkedhet a helyzettel.

Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója júliusban távozik posztjáról, és a hírek szerint a Gucci-t is birtokló Kering luxuscsoport vezérigazgatója lehet. A Renault vasárnap jelentette be távozását, de a Kering egyelőre nem kommentálta az információt.

De Meo 2020-ban vette át a Renault irányítását a válság közepén, és négy év alatt átfogó átalakítást hajtott végre: költségcsökkentés, gyártásoptimalizálás, stratégiai megállapodások és új elektromos fejlesztési irányok jellemezték munkáját. Az eredmény magáért beszél: a Renault részvényei 90 százalékkal emelkedtek.

Az Audi és a BMW is jelentős változtatásokat eszközöl stratégiájukban: miközben dinamikusan haladnak az elektromos jövő felé, nem hagyják el teljesen a belső égésű motorok világát. Emellett kiemelt figyelmet fordítanak a digitális gyártási folyamatok fejlesztésére is.

Massimo Frascella, az Audi friss formatervezési vezetője, egy teljesen új koncepcióautóval jelentkezett, ami azt üzeni, hogy a jövőben kizárólag olyan tanulmányautók kerülnek bemutatásra, amelyekből ténylegesen sorozatgyártás indul. A formatervezés irányvonala letisztultabbá és merészebbé válik, ám a márka nem vágja el magát a hagyományaitól – sem a dizájn, sem a hajtási megoldások terén.

Bár korábban az Audi 2026-tól kizárólag elektromos új modelleket ígért, most az új vezetés legalább 2035-ig fenntartaná a benzines és dízel modellek gyártását. Ennek oka: a villanyautó-piac bővülése lassabb, mint várták, különösen a töltőinfrastruktúra és a vásárlói igények tekintetében.

A BMW szintén rugalmasan alkalmazkodik a piaci igényekhez. Debrecenben megkezdődik az új digitális gyártási platform és a Neue Klasse villanyautók előállítása, miközben a vállalat ismét prioritásként kezeli a hatótávnövelős elektromos autók fejlesztését. Az iX5 REx modell akár 1000 kilométeres hatótávot is elérhet, különösen figyelembe véve a kínai piac specifikus elvárásait.

Az Audi győri üzemében nemrégiben debütált a vadonatúj Q3 modell, amely innovatív lágy- és plug-in hibrid változatban érkezik, és akár 120 kilométeres elektromos hatótávolságot kínál. Ez a modell remekül illusztrálja, hogyan lép előre a márka az elektromos jövő felé, miközben a hagyományos belső égésű motorok világát sem hagyja teljesen hátra.

A Continental Automotive megválik Olaszországban működő fékgyártó üzemétől, amely közel 400 dolgozót foglalkoztatott és évi 100 millió eurós árbevételt termelt. A vevő a müncheni székhelyű Mutares befektetési társaság, amely korábban több járműipari céget - például a Peugeot Motocycles-t és a Steyr Motorst - is megszerzett.

A Continental az európai gyártási struktúra újragondolásának részeként indítja el értékesítési stratégiáját. Philipp von Hirschheydt, az Automotive divízió vezetője kifejtette, hogy a vállalat célja a kutatás-fejlesztés fokozottabb támogatása és a jövőbeni beruházások hatékonyabb kezelése. Ennek keretében 2025 őszétől az autóipari üzletág Aumovio néven önálló márkaként folytatja tevékenységét.

A Credobus 131 darab új, Econell 12 Next típusú járművet ad át a MÁV-nak, elsősorban a Balaton térségében. Az akadálymentes, klímás, wifis buszok magyar gyártásúak, 75 százalékos hazai hozzáadott értékkel, alacsony üzemanyag-fogyasztással és fejlett utastájékoztató rendszerrel.

A BYD nemrégiben Hamburgban leplezte le legújabb villanybuszát, amelynek gyártásában magyar mérnökök is részt vettek, a busz pedig a Komáromi üzem falai között készült. A B13.b típus lenyűgöző teljesítménye révén akár 700 kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel. Fejlett akkumulátor-technológiája és gyors töltési lehetőségei miatt ideális választás a helyközi közlekedés számára is.

Related posts