Mi áll a Mercedes Las Vegas-i sikere mögött? Milyen tényezők járulnak hozzá ahhoz, hogy a márka ebben a vibráló városban ilyen kiemelkedő teljesítményt nyújt?
A Mercedes úgy nyerte meg a Las Vegas-i Nagydíj időmérő edzését, hogy nemcsak a Q1-ben, a Q2-ben és a Q3-ban volt a leggyorsabb, hanem előtte az összes szabadedzésen is. A pole-t megszerző George Russell elmondása szerint ez még őket is meglepte, de van rá magyarázat.
Carlos Sainz a vegasi időmérő után rávilágított, hogy a Mercedes az első szektorban 3 tizeddel gyorsabb náluk, hiszen sokkal hatékonyabban képesek kezelni a gumikat. A Brackley-i csapat számára aranyat érő teljesítményt nyújtottak a hideg és poros aszfalton. A W15-ös kifejezetten jól teljesített ezen a fronton, hiszen míg a Ferrarikkal, McLarenekkel, Max Verstappen Red Bulljával és Pierre Gasly Alpine-jával ellentétben a Q3-ban nem igényeltek egy extra felvezető kört a gyorskör előtt, George Russell és Lewis Hamilton gumik állapota kiváló volt a döntő másfél perc során.
A versenyző végül nem tudta kihasználni a lehetőséget, és mindkét Q3-as körét elrontva csupán a 10. helyet szerezte meg. Ezzel szemben Russell brillírozott, és elnyerte a pole pozíciót. Különös módon megjegyezte, hogy a csapat is meglepődött a teljesítményükön, hiszen bár Montrealban, Silverstone-ban és Spában a hűvös körülmények kedveztek nekik, a Las Vegas-i pálya teljesen más kihívásokat tartogatott. A lassú, derékszögű kanyarok nem igazán fekszenek a W15-ös autó karakterisztikájának. Ám ahogy kiderült, a remek gumimelegítés sikeresen kompenzálta ezeket a hátrányokat.
Hamilton az utolsó esélyét dobta el arra, hogy győzzön a Mercedesszel?
Russell utólag arról beszélt, hogy ezen a pályán annyit csúszkál az autó, hogy kevésbé volt hangsúlyos a szezon során rendre fellépő alulkormányzottság, az első szektorban pedig olyan érzés volt vezetni, mintha sínen menne, miután itt mutatkozott meg a leghangsúlyosabban az új gumik és a megfelelő gumihőmérséklet kombinációja. Ezzel szemben például az egy körrel kopottabb gumikon érkező Ferrarikon még ekkor sem volt optimális tartományban az első gumik hőmérséklete, Leclerc ráadásul kissé elóvatoskodta a gumimelegítő körét, ami miatt ki is kapott Sainztól.
Russell helyzete könnyebb lett azzal, hogy Hamilton, aki sokáig lépést tartott vele, sőt néha még gyorsabb is volt, mindkét Q3-as körét elrontotta. Ráadásul Russell megúszta, hogy az első Q3-as próbálkozása során a falnak ütközött, ami miatt a csapatnak az autóján első szárnyat kellett cserélnie. Ennek következtében kicsit késlekedett az utolsó próbálkozásával, és úgy tűnt, nem lesz ideje egy újabb gyorskörre, de végül sikerült, ami nélkül csak az 5. helyen végzett volna.
Miután Sergio Pérez a Q1-ben búcsúzott - csapattársa, Max Verstappen ellentétben, nem tudta megfelelően előkészíteni a gumikat -, Verstappen a Mercedes egyik erősebb pilótájától közel fél másodperccel lemaradva, a 5. helyen zárta a kvalifikációt a Red Bull autójával. A csapat hiába végezte el a hátsó szárny jelentős módosításait a csütörtöki edzések után, a teljesítményük továbbra is elmaradt az elvárttól, mivel a részleges megoldások nemcsak, hogy nem bizonyultak hatékonynak, de még további leszorítóerő-veszteséget is okoztak. A címvédő a kvalifikáció után megjegyezte, hogy a költségplafon bevezetése óta nem készítenek olyan alacsony leszorítóerős hátsó szárnyat, mint amit Monzában láthatnánk, mivel az ilyen elemeket csak kettő vagy maximum három pályán tudnák alkalmazni. Ennek következtében, sajnos, nem tudtak idehozni egy ilyen komponenst. A holland versenyző szerint lehet, hogy a jövőben át kellene gondolniuk ezt a stratégiát.
Verstappen nehézségekkel küzd Las Vegasban, a Red Bull pedig egy rejtélyes problémát azonosít.
Verstappen számára a 5. helyezés is kedvező eredménynek számít, hiszen a pontversenyben mögötte álló Lando Norris csupán a 6. pozíciót szerezte meg. A Miami Nagydíj óta eltelt időszak során a McLaren, amely a leggyorsabb autóval rendelkezik, folyamatosan a gumik megfelelő felmelegítésével küzdött. Ez a probléma olyan mértékűvé vált, hogy Norris és Piastri a pálya javulása ellenére sem tudtak a Q2-ből a Q3-ba lépni.
Andrea Stella csapatfőnök azonban rámutatott, hogy amikor egymás után sok kört tudnak megtenni, visszakerül az autó a normális működési tartományába, így a futamon erősebb teljesítményre számítanak. Miként a Ferrari is, amely szintén előreléphet a futamon a Mercedeshez képest, amely a rajtot, illetve az esetleges SC-fázisokat/új rajtokat kivéve ott már nem fog tudni profitálni a gyors gumimelegítési képességükből.