Norris izgalmas időmérős titkot tárt fel – ezért okozott meglepetést a pole pozícióhoz vezető javítása | M4 Sport


Lando Norris elárulta, milyen trükkel kényszeríti rá magát a jobb teljesítményre az időmérő edzéseken. Módszere magyarázat arra, miért lepte meg úgy önmagát a pole-t érő nagy javításával.

Miközben csapattársa és bajnoki riválisa, Oscar Piastri, kétségbeesetten próbálja megfejteni, miért is ennyire lassú a Mexikói Nagydíjon, Lando Norris is egy sajátos dilemmával küzd: fogalma sincs, honnan származik az a lenyűgöző pole-kör, amivel megszerezte az első rajtkockát. Ezen a hétvégén a brit pilóta valóban szárnyalt, és a legnagyobb kihívást Charles Leclerc jelentette számára, aki az időmérő edzés végén próbálta megközelíteni őt. Ám a monacói versenyzőnek 0,262 másodperccel kevesebb időre volt szüksége, ami ezen a pályán, ahol az ezredmásodpercek is döntőek lehetnek, komoly különbségnek számít.

Norris a leintés után a csapatrádión azt mondta csapatának, ő sem érti, hogyan rakott össze ilyen jó kört.

- mosolygott.

Charles Leclerc Q3-as első körét látva egy kis félelem fogta el, hiszen nem volt biztos abban, hogy képes lesz túlszárnyalni azt az eredményt. "Itt jön a zavaros rész. Egyszerűen hihetetlen kört futott. Igaz, hogy nyomtam, talán egy kicsit jobban a gyors szakaszokon, de nem figyeltem a különbségekre, így nem tudom, hogy előnyben voltam-e, vagy hogy ez jó vagy rossz volt. Akadt pár szakasz, ahol éreztem, hogy kicsit hiányzik az a plusz, például a hatos kanyarból való kifordulásnál. De a többi részével elégedett voltam. Ugyanakkor azt éreztem, hogy ez olyan 1:15,9 vagy 1:15,8 környéke lesz, és mondtam magamnak, hogy elégedett leszek, ha utolérem Charles-t. Aztán amikor megláttam a kijelzőmön az 1:15,5-öt, hatalmas mosoly terült el az arcomon, mert ez egyike volt azoknak a köröknek, ahol minden pontosan klappolt. Egyszerűen csak jött, hasonlított a monacói körömre."

"Jó érzés, mert rég volt, és nem gyakran kaptam meg ezt az érzést idén az autótól, hiába gyors. Most igazán boldog vagyok" - mondta Norris.

Kifejtette, hogy számára mi tette különlegessé ezt a környezetet, és milyen érzelmeket váltott ki benne.

Amikor megkérdezték tőle, hogy miként sikerült 0,6 másodperccel gyorsabb kört futnia az előzőhöz képest, így felelt: "Őszintén szólva, fogalmam sincs. Szükségem van egy kis időre, hogy átnézzem az adatokat. Néhány szakaszon kicsit bátrabban bántam a fékekkel, és többet kockáztattam a nagyobb sebességnél. Érdekes módon azok a legjobb köreim, amikor nem tudom pontosan, hogy mi történik. A rádión is említettem, hogy minél kevesebbet tudok a kört megelőzően, annál jobban teljesítek az időmérők során. Az a hat tized másodperc meglepett. Kicsit aggódtam a Q3 első körét követően, amikor Charles 1:15,9-es időt futott. Azt gondoltam magamban: 'Hűha, ez tényleg egy lenyűgöző kör!'"

Norris említette, hogy nem nézte a köridői közötti különbséget a kormánykijelzőjén. Megerősítette, hogy ez tudatos lépés tőle, és szerinte hatásos is. "Nem használom Monaco óta. Sosem használtam azóta az időmérőn. Ki tudja, segít-e vagy ront-e a teljesítményemen... Amikor nincs, akkor mindenképpen nyomod, mindegy, milyen volt a köröd vagy bármelyik kanyarod. Mivel nincs viszonyítási pontod a köridőknél, minden kanyarban nyomod a maximumon. Másképp csak azt bámulod, ami nem a legjobb. Jó ez így. Amikor jól megy, mint ma, kellemes meglepetés látni a köridőt felvillanni" - magyarázta a pole-szerző.

Norrist megkérdezték, meglepi-e a magabiztos előnye a két bajnoki riválisa, az 5. helyen záró Max Verstappen és a 8. rajtkockába kerülő Oscar Piastri ellen.

A folytatás kapcsán felmerül a kérdés, hogy a gumik mennyire bírják majd a terhelést, és elképzelhető-e, hogy a mezőny lemond a lassú kemény gumik használatáról. "Lehetséges. A kemény gumik egy kicsit strapabíróbbak, ami befolyásolhatja a verseny alakulását. Tavaly emlékezetes küzdelmet vívtunk, és a közepes gumik teljesítménye nagyon jónak bizonyult. Nem hiszem, hogy okunk lenne aggodalomra, a tempónk erős marad. Persze, sosem lehetünk biztosak a dolgunkban, hiszen hosszú verseny vár ránk, és számos váratlan helyzet adódhat. Azonban a tempónk rendben van, így csak előre kell néznünk, eltökélten."

A pole pozíció Mexikóban nem éppen életbiztosítás, hiszen az egész versenynaptár leghosszabb szakasza az első kanyarig tart. Norris már készül a szélárnyékos taktikákra. "A mérnökömmel és a csapatommal fogom átbeszélni, mi lenne a legoptimálisabb megoldás. Szeretném, ha jól tudnék rajtolni, aztán majd kiderül, mi történik. Elég hosszú verseny vár ránk. Nem vagyok biztos benne, hogy az egyenesbeli sebességünk hogyan viszonyul a Ferrarihoz."

Related posts