Európában soha nem látott magasságokba szökött a villanyautók aránya, míg itthon sajnálatos módon visszalépés tapasztalható.

Május hónapban az Európai Unióban 926 500 új autót helyeztek forgalomba, ami 1,6 százalékos növekedést tükröz az előző év azonos időszakához viszonyítva – áll a legújabb jelentésben, amelyet az európai autógyártók szövetsége, az ACEA tett közzé. Bár a hónap során tapasztalt növekedés biztató, az év első öt hónapjában összességében mégis 0,6 százalékkal kevesebb új autó talált gazdára, mint tavaly ilyenkor.
Az elektromos autók piaca az Európai Unióban továbbra is dinamikusan fejlődik: a tisztán akkumulátoros járművek (BEV) részesedése májusban 15,4%-ra nőtt, míg tavaly ez az arány csupán 12,5% volt. Ezzel párhuzamosan a hibrid benzin-elektromos (PHEV) modellek váltak a legkeresettebbé, ezek a forgalomba helyezett autók 34,1%-át képviselik. A benzines autók részesedése 28,5%-ra csökkent, a dízelüzemű járművek aránya pedig már csak 9,2%-ot tesz ki.
Magyarországon azonban más trendek érvényesülnek. Májusban az új autók 52,9 százaléka volt PHEV - jelentős növekedés az egy évvel korábbi 40,6 százalékhoz képest. Ugyanakkor a tisztán elektromos autók aránya csökkent: tavaly májusban még 5 százalék volt, idén viszont már csak 4,7 százalék, az év első öt hónapjában pedig mindössze 4,1 százalék. A benzines modellek aránya is visszaesett, 32 százalékról 23,8 százalékra, míg a dízelek aránya enyhén csökkent, 14,1-ről 11 százalékra.
A hazai autópiac tehát fokozatosan a hibridek felé orientálódik, míg a tisztán elektromos járművek részesedése stagnál, sőt, kis mértékben csökken. Ezzel szemben az uniós átlag mutatói azt jelzik, hogy az elektromos autók térnyerése egyre szembetűnőbbé válik.