Különös összecsapás bontakozott ki az Aldi és a Lidl között: a német piacon árverseny várható.

A Lidl és az Aldi versenytársaiként árháborúba kezdtek Németországban, ami jelentős hatással lehet az egész kiskereskedelmi iparágra - írja a Retail Detail.
A Lidl múlt pénteken jelentette be történetének legnagyobb árcsökkentését: 500 termék árát csökkentik tartósan, akár 35 százalékkal. A diszkontlánc egyenesen "árbajnoknak" kiáltotta ki magát, azt állítva, hogy 5 százalékkal olcsóbb, mint az Aldi Nord és az Aldi Süd. A bejelentést egy figyelemreméltó videóval támasztották alá, amelyben vásárlók a német himnusz dallamára énekelték a Lidl alacsony árainak dicséretét.
A lépés váratlanul érte a versenytársakat, teljesen felkészületlenül hagyva őket.
és nyílt támadást indított az Aldi ellen,
amely mindig is a legolcsóbbként pozicionálta magát Németországban. Az Aldi válaszlépésként körülbelül 100 népszerű termék árát csökkenti, köztük halrudacskák, Tandil mosószer, fagyasztott pizza, túró, fagylalt és fagyasztott hasábburgonya árát. Az Aldival ellentétben a Lidl nem hozta nyilvánosságra az érintett termékek teljes listáját.
Az Aldi és a Lidl közötti kiélezett árverseny újabb szereplőket is mozgásra késztetett a német élelmiszer-kiskereskedelmi piacon. Az Edeka, a Rewe, sőt még a Lidl testvérvállalata, a Kaufland is bejelentette, hogy hasonló termékek árait csökkenti. A szakértők aggodalmukat fejezik ki, mivel ez a helyzet akár egy szélesebb körű árháborúhoz is vezethet, amely még nagyobb nyomást gyakorolhat a kiskereskedők és beszállítók árrésére. Az események alakulása komoly hatással lehet a piaci stratégiákra és a fogyasztói árakra egyaránt.