A BMW Kínában komoly nehézségekkel küzd, mivel a vállalat nyeresége közel 25%-kal csökkent.

Az év első három hónapjában a BMW 586 117 járművet adott át ügyfeleinek, ami 1,4%-os csökkenést mutat az előző évhez képest. A német autógyártók, köztük a BMW és a Mercedes-Benz, komoly nehézségekkel küzdenek Kínában, ahol a helyi márkák, különösen a BYD, dominálják az elektromos autók piacát, és egyre inkább teret nyernek a prémium kategóriában is.
A BMW kínai eladásai 17 százalékkal csökkentek az év első három hónapjában, ami 2020 óta a legrosszabb első negyedéves teljesítmény.
Az elektromos járművek forradalma különösen kedvező időszakot hozott a BMW számára: az értékesítések összességében 32%-os, míg Európában lenyűgöző 64%-os növekedést mutattak az előző évhez viszonyítva. Úgy tűnik, hogy a BMW és más autógyártók a Tesla iránti fogyasztói frusztrációból is hasznot húznak, különösen miután Elon Musk szorosabbra fűzte kapcsolatait a Trump-adminisztrációval, és támogatta a szélsőjobboldali politikai mozgalmakat Európában.
Az értékesítési számok visszaesésével a vállalat bevétele 7,8%-kal, 33,8 milliárd euróra csökkent.
A német autógyártó szerdán közzétett tájékoztatása alapján a kamat- és adófizetés előtti eredmény (EBIT) 22,5%-os csökkenéssel 3,14 milliárd euróra esett vissza.
Ez a leggyengébb első negyedéves teljesítmény, amit 2022 óta tapasztalhattunk.
Az autóipari szegmens EBIT-marzsa 6,9%-ra esett vissza, bár továbbra is a 5-7%-os célsáv felső határánál van.
Donald Trump elnök vámintézkedései továbbra is komoly kihívások elé állítják a nyereségességet. A BMW ugyanakkor nem módosította éves pénzügyi előrejelzését, ugyanakkor elismerte, hogy a kereskedelmi feszültségek fokozzák a piaci bizonytalanságot. Oliver Zipse vezérigazgató márciusban kijelentette, hogy az Egyesült Államok által Mexikóból, Kanadából és Kínából érkező importokra kivetett vámok várhatóan körülbelül 1 milliárd eurós többletköltséget jelentenek a cég számára ebben az évben. A BMW mérlegeli a dél-karolinai Spartanburg-i gyárának műszakbővítését, hogy növelje a helyi gyártást, ezzel csökkentve a vámok negatív hatásait.
Címlapkép forrása: Shutterstock.
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ