A versenypályák védelmét törvény garantálja a panaszkodókkal szemben.

Nagy feltűnést keltett, amikor a tavalyi év elején a helyi lakosok a magas zajszint miatt próbálták meg bezáratni a híres Laguna Seca versenypályát, de a peres eljárásuk végül nem hozott eredményt. Az 1957 óta működő versenypálya továbbra is zavartalanul üzemel, azonban a jövőbeni fejlesztések során kiemelt figyelmet fordítanak a zajszigetelés javítására, hogy a környékbeliek életminőségét javítsák.
A kaliforniai aszfaltcsík kálváriája már nem ismétlődhet meg Észak-Karolinában, ott ugyanis nemrégiben elfogadták a 926-os számú törvényjavaslatot, ami "a versenyzéshez való jog védelméről" rendelkezik.
Az új jogszabály szeptember 30-án lépett hatályba, és nem csupán a versenypálya fogalmát definiálja egyértelműen, hanem azt is kijelenti, hogy
Azok a létesítmények, amelyek 3 mérföldes (vagyis 4,83 kilométeres) távolságon belül találhatók és rendelkeznek a megfelelő engedélyekkel, nem indíthatnak jogi eljárást a szomszédos ingatlantulajdonosok ellen a versenyek zajszintje miatt.
Ugyanez abban az esetben is igaz, ha a versenypálya hamarabb épült meg, mint maga az ingatlan - írja a The Drive.
Az állam irányítóinak döntése cseppet sem meglepő, mivel Észak-Karolina, amely a NASCAR világában kiemelkedő szerepet játszik, jelentős jövedelemforrást képvisel a motorsport számára. A törvényhozók becslése szerint évente 3,82 milliárd dollárral, ami körülbelül 1265 milliárd forintnak felel meg, gazdasági növekedést generál, emellett mintegy 20 ezer ember megélhetését is biztosítja.
Tegyük hozzá, hogy Magyarországon is érvényben vannak bizonyos zajkorlátozások, amik miatt például endurance-versenyt csak komoly kompromisszumokkal lehet rendezni, mint azt a 2021-es hungaroringi 12 órás példája is mutatja, melyen a Vezess is jelen volt: