Az Otthon Start program egy igazán váratlan meglepetést hozott számomra.


A Duna House szeptemberi statisztikái alapján jelentős növekedést mutat, hiszen közel 25 százalékkal több új ingatlanértékesítési megbízást regisztrált a nyári hónapok átlagához viszonyítva. Ezen kívül a cégcsoport pénzügyi közvetítő márkája, a Credipass, szintén kiemelkedő teljesítményt nyújtott, hiszen a jelzáloghitelek iránti kereslet megduplázódott a márciusi csúcshónaphoz képest. Az ingatlanközvetítő vállalat mindezt kedden tette közzé az MTI-vel.

Kép forrás: 123rf.com

Ez egyszerre jelzi az eladói és a vevői oldal élénkülését, valamint azt, hogy az Otthon Start program miatt a szakértők szerepe felértékelődött a lakáspiacon - mutattak rá a közleményben.

A Duna House elemzése szerint a megbízások számának hirtelen növekedése nem csupán figyelemre méltó ingatlanpiaci esemény, hanem különösen érdekes az a fordulat is, ami a megszokott trendeket megcáfolja. Általában elmondható, hogy amikor a piacon sok vevő van, a közvetítők kevesebb megbízást kapnak, azonban most ennek pont az ellenkezője figyelhető meg – hívta fel a figyelmet az ingatlanközvetítő.

A közleményben említett két fő tényező a megbízások növekedésének hátterében a következő: Az rekordközeli árak ösztönzik a tulajdonosokat, köztük számos befektetőt, hogy ingatlanjaikat piacra dobják. E mellett az Otthon Start program is hozzájárul ahhoz, hogy sokan eladási szándékkal lépjenek a piacra, hiszen ezzel próbálják megteremteni a fedezetet egy újabb lakás megvásárlásához.

A Duna House elemzése szerint a tulajdonosi megbízások növekedésében pszichológiai tényezők is jelentős szerepet játszanak. A dinamikusan változó piaci környezet miatt az eladók gyakran kétségekkel küzdenek: aggódnak a hibás árazás lehetősége miatt, tartanak attól, hogy lemaradnak a potenciális vevőkről, vagy nem tudják, hogyan navigáljanak a különböző hitelprogramok kínálta lehetőségek között. Ez a fajta bizonytalanság hozzájárul a közvetítők szerepének felértékelődéséhez.

Related posts