Lehetséges, hogy hónapokig parkolópályára kerül a Bubi, ami azt jelenti, hogy Budapest karácsony után közbringa nélkül maradhat - figyelmeztet a Pénzcentrum.


Budapest közösségi kerékpáros rendszere egyre inkább a megoldatlan problémák hálójába kerül. A Bubi jelenlegi szolgáltatójával kötött megállapodás karácsonykor véget ér, és az új tender folyamatában jelentős késések tapasztalhatók. Ennek következtében a főváros lakói akár hónapokig is kénytelenek lehetnek nélkülözni a kerékpáros szolgáltatást. Ha a Fővárosi Közgyűlés nem hoz időben döntést, akkor az év végén a főváros bicikli nélkül maradhat – figyelmeztet a Telex.

Budapest közösségi kerékpáros rendszere, a Bubi, jelentős változások küszöbén áll: a jelenlegi szolgáltatóval kötött szerződés december 23-án lejár, és az új üzemeltető kiválasztására kiírt közbeszerzés váratlanul elhúzódott. Ennek következményeként az ünnepek után akár hónapokig is szünetelhet a szolgáltatás, ami komoly kihívást jelent a város kerékpáros közlekedése számára.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hivatalosan is megerősítette, hogy a Bubi 3.0 rendszer közbeszerzési folyamata jelenleg is zajlik. Ahhoz, hogy a jövőbeni szerződés életbe léphessen, a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyására van szükség. A várható döntésre legkorábban november végén kerülhet sor, vagy akár egy rendkívüli ülés keretében is. Ennek következtében az új flottával kapcsolatos indulás biztosan késlekedni fog.

A korábbi elképzelések alapján az új rendszer már 2026 első negyedévében üzembe állt volna, azonban a tender legalább két hónap csúszást szenvedett. A jelenlegi szolgáltatási szerződés a Csepel Kerékpárgyártó Zrt.-vel és a Nextbike informatikai partnerrel december 23-ig érvényes. Ezt követően viszont a Bubi működése felfüggeszthető.

A BKK jelenleg folytatja a tárgyalásokat a szerződés esetleges hosszabbításáról, azonban a felek közötti kapcsolat nem mentes a feszültségektől, ami miatt a megállapodás kimenetele még kérdéses. A Csepel Zrt. egyelőre nem tudott részletes információt adni a helyzetről, de közleményükben hangsúlyozták, hogy mindent el fognak követni annak érdekében, hogy a város ne maradjon közbringa nélkül.

A több mint tízezer Bubi-felhasználó már most tapasztalja a zűrzavart: a BKK leállította a féléves és éves bérletek értékesítését, mivel az új rendszer nem képes befogadni a korábbi bérletek adatokat.

A Bubi 3.0 tervezett újraindítása során a flottát kétszeresére bővítik, elektromos rásegítésű kerékpárokat vezetnek be, és az állomáshálózat is jelentős kibővítésen esik át. A Magyar Kerékpárosklub azonban figyelmeztet arra, hogy a projekt sikeréhez nem elegendő csupán az új kerékpárok bevezetése; elengedhetetlen a biztonságos kerékpáros infrastruktúra kiépítése is. Kürti Gábor, a klub elnöke hangsúlyozza, hogy a rendszer hatékony működéséhez szükséges lenne egy átfogó fejlesztési terv, amely új kerékpárutakat alakít ki, és biztonságos összeköttetéseket biztosít a külvárosi területek irányába.

Related posts