A Ferrari véleménye szerint Hamilton büntetése nemcsak következetlen, hanem túlzottan szigorú is volt. | M4 Sport
„Hol marad a következetesség?” - kérdezi a Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur. A véleménye szerint a Mexikói Nagydíj során kirótt büntetés túlzott volt, és ezzel lényegében tönkretették Lewis Hamilton versenyét.
Ennél jobb kiindulóhelyzete még nem volt idén Lewis Hamiltonnak ahhoz, hogy dobogós helyezést érjen el a Ferrarival. A Mexikói Nagydíjnak az idei legjobb időmérő edzése után a 3. rajtkockából vágott neki. A rajtja is jól sikerült. Még ha kicsit be is szorult Lando Norris mögé, miközben szélárnyékozott, majd össze is ért a másik oldalról Max Verstappen által szorongatott Charles Leclerc-rel, az első kanyarban elfordulva ő állt a második helyen.
Verstappen már a jobbos kanyar előtt a bukótérbe csúszott, majd a nagy füves területen átvágta a sikánt, míg Leclerc az egyes kanyar közepén úgy döntött, hogy a kettest a fűn keresztül támadja meg. Verstappen a kanyarlevágást követően visszaadta a pozíciót Hamiltonnak, ám Leclerc csupán Norrisnak engedett helyet - ezt Hamilton kissé sérelmezte.
- Emelte ki Hamilton a verseny után.
A büntetések elmaradásának különös jelentősége a 6. körben bontakozott ki, amikor Verstappen merészen bevágott Hamilton mellé az első kanyar belső ívén. Miután Hamilton a kanyarban visszaadta a leterelést, Verstappen rálépett a gázpedálra, és átvágta a 3-as kanyart a zöld fűvel borított bukótéren. Az FIA végül nem rótt ki büntetést Verstappenre, mivel arra a következtetésre jutott, hogy a versenyzési irányelvek értelmében Hamiltonnak kellett volna helyet adnia a holland pilótának. Ennek ellenére az esetet versenybalesetként könyvelték el.
A következő sikánnál Hamiltonra büntetést szabtak ki, mivel Verstappen mellett megcsúszott, ami miatt levágta a kanyart, de nem a megfelelő, kijelölt vonalon haladt.
Az FIA kezdetben hajlandó lett volna figyelembe venni, hogy a kedvezőtlen tapadási viszonyok miatt a versenyző nem használta a menekülősávot. Ugyanakkor azt is megállapították, hogy a levágott kanyar révén jogtalan előnyhöz jutott a mögötte haladókkal szemben. Ennek következtében Hamilton végül a 10 másodperces büntetésének köszönhetően csupán a 8. helyen zárta a versenyt.
Frédéric Vasseur szerint e fenti eseteket együttesen szemlélve nehezen megérthető, Hamiltont miért büntették és miért ilyen súlyosan.
„Kérlek, add hozzá a saját stílusodat!” – kérte a Ferrari csapatfőnöke.
Nagyon messzire egyébként nem kell menni a példáért. Egy éve Mexikóban Max Verstappen is tíz másodperces büntetéseket kapott pályalevágásokért, két esetért kettőt is. Az egyik ugyanabban a kanyarban történt, ahol most Hamilton tett szert előnyre.
Vasseur véleménye szerint az ítélkezés Mexikóban még mindig hagyott kívánnivalót maga után. "Ha az eseményeket összességében nézzük, látható, hogy Max előtte levágta a sikánt, és a fűn haladt körülbelül száz métert. Úgy érzem, hogy ezt a helyzetet nem kezelték megfelelően. Nem azt állítom, hogy Mexikóban, a pálya sajátosságaihoz alkalmazkodva kellene cselekedni, de a döntéshozóknak fontos lenne megérteniük, hogy mit is tesznek."
A Ferrari csapatfőnöke, Vasseur, hangsúlyozta, hogy Hamilton versenyét jelentősen befolyásolta a büntetés szigorúsága. Még ha nem is hiszi, hogy a brit a dobogóra állhatott volna, a szituáció komoly hatással volt rá. "Letöltötte a tíz másodpercet, visszaesett a mezőny végére, és utána már nem volt lehetőségünk arra, hogy előzzünk. Ez akár a negyedik helyünket is veszélyeztethette volna, és úgy gondolom, hogy még egy öt másodperces büntetéssel is simán a negyedik helyen végeztünk volna. De a tíz másodperc..." - fogalmazott Vasseur, láthatóan zavarodottan.





